23.10.2007

Muscat'ta Özlem ile Emrah'tık oysa İrem ve Emir 4 Haftalık


Bence bir kadının yaşadığı en önemli an, hamile kaldığını öğrendiği andır. Kimisi bunu bir törene dönüştürür kimisi çok doğal karşılar. Ben kendi durumumu nasıl tarif edeceğimi tam bilemiyorum. Sanırım daha çok doğal karşılama diyebiliriz ama...

21 Nisan 2007 tarihinde Burcu ve Tarkanla Omanda geçirdiğimiz bir gece sonrası Dubaiye döndüğümde içimdeki şüpheler artık "Git şu testi yaptır" diyordu. Burcu o dönem 4 aylık hamileydi ve şu anda dünyalar güzeli Talya kucağında. Belki de ondan etkilenmiştim. O iki gün içinde ciddi bir yemek yemem, özellikle tuzlu ve acılı tercihler kullanmam; akşam yemeğinde Chedi'nin meşhur restorantında yediğim "Rassam Soup"; ertesi gün rassam soup'tan yola çıkmadan tekrar yemek istemem. Ve Emrahı bana bir kere daha yedirmezse hayatı boyunca vicdan azabı çekeceğine dair kehanetlerde bulunmam; Dubai'ye döner dönmez google'dan rassam soup'un tarifi araştırıp aynen uygulamaya geçmem...

Sanırım Ilk 3 gün içinde her gün o çorbadan yapıldı ve acı derecesi Adanalıları, Urfalıları bile hoplatır cinstendi. Herhangi bir "morning sickness" olmadığı halde; göğüslerimdeki hassasiyet ve yeme şeklim artık test yaptırmam gerektiğini söylüyordu.

30 Nisan 2007 sabahı artık hadi bakalım, test yapalım dedim. Herşeyi Emraha söyleme alışkanlığıyla, tabii ki gidip test yaptıracağımı da bir güzel bülbül misali öttüm. Test çeşitlerini birkaç gündür inceliyordum ve kan testi en emin test olduğu için, sabah 10 civarı kan vermeye gittim. 12 sularında test sonuçların geliceğini öğrenince eve hiç dönmeden, en sevdiğim dükkanlardan biri olan "One" a gittim. Haliyle o 2 saat nasıl geçti anlamadım ve saat 13 e dogru GMC Associated Clinics e geri geldim. Hemşire test sonucunun geldiğini ama doktorun benimle konuşmak istediğini söyledi.

İşte orada dedim ki, tamam kızım sen de ciddi bir hastalık var. Hamile testi için geldim, şimdi kanımdan başka birşey çıkardılar, MR falan isteyecekler diye düşünürken, Dr.un gelip beni aradığının bile farkına varamadım. Tabii ismimi telaffuz ederken bir tuhaf sesler çıkardıkları içinde kendime hiç yormadım.

Neyse, Dr. Louise M.Sewell, amerikalı çok şeker bir hatun ve daha önce Emrah'ın da sırt ağrıları için o bakmıştı, beni odasına aldı. Bu test nasıl bakılır biliyor musun sorusuna, tabii ki hayır dedim. Kağıdı bana verdi ve açıkladı ama ben o anda hiçbirşey anlamıyordum. Halen çok vahim bir hastalığı telaffuz edecek diye beklerken, " Oslan, you're pregnant" dedi. Ve sadece kadına bakakaldım;

- "Am I?"... "Am I?"...

- Yes, you are!

- You're not kidding, right?

And so on....

İlk olarak ne yaptığımı tam hatırlamıyorum. Teşekkür ederek ve rutin kontrollerim için Türkiyedeki doktoruma gideceğimi belirterek, odadan çıktım.

Arabaya bindiğimi ve eve gittikten sonra Emrah'ı aradığımı çok net hatırlıyorum. Hani en basiti; kocana şöyle güzel bir yemek hazırla, git Hallmark'tan anlamına uygun bir kart seç,...Hayır, öyle bir plan yapmadan Emrah'a "Test yaptırdım ya, sonuçlarını aldım. Hamileyim" demekle yetindim.

Genelde her türlü özel günlerde süpriz hazırlama ustası olmama rağmen, çok sade bir açıklama oldu bu. Sonra kendimi havuza attım. Kafam karışıkve heyecan dolu, bundan sonra neler olabilceğini düşünürken Emrah işten çıkıp gelmişti. Herhalde Myrna açtı, kapıyı bile duymadım. Sonrasında sitede Arap komşularımız olmasına bakmadan, uzun süre havuzda sarmas dolas kendimizden geçtik. Hayallere daldık!
Ve benim hamilelik hikayem burada başladı...

1 yorum:

jülide dedi ki...

fotograf olayi da olmus, bu is tamam:-) artik her gun yazi bekleriz senden, bu is adami bagimli yapiyo.
bu arada benden bi istek: hamileligini ogrendigin ani yazmissin, ben bi de ikiz olduklarini nasil ogrendigini ogrenmek istiyorum...

Lilypie Third Birthday tickers